Czy kubki reklamowe są skuteczne?

Czy kubki reklamowe są skuteczne?

Biorąc pod uwagę różnego rodzaju sposoby na promocję firmy, jednym z najbardziej popularnych w obecnych czasach są gadżety reklamowe. Jest to ciekawa opcja z uwagi na to, że można je rozdać swoim potencjalnym klientom, a oni będą je posiadali oraz wykorzystywali przez długie lata. Jednym z ich największcyh plusów jest fakt, że są one używane przez ludzi codziennie. Długopisy, kubki, smycze czy też wiele innych przedmiotów idealnie nadaje się na gadżety, na które można umieścić ciekawy i przyciągający uwagę nadruk.

Wracając do tematyki artykułu, zwróćmy uwagę na konkretny przykład gadżetów, a mianowicie na kubki reklamowe z nadrukami. Z pewnością nikt nie zaprzeczy, że są one wykorzystywane w każdym dniu życia potencjalnego klienta. Każdy codziennie pije poranną kawę lub herbatę. Jeśli stworzymy przyciągający uwagę nadruk na kubku, dana marka będzie towarzyszyła posiadaczowi kubka przez bardzo długi czas. Dopóki kubek się nie stłucze, klient będzie do niego coraz to bardziej przywiązany. Jeśli dana osoba, która posiada ten rodzaj gadżetu, weźmie go do pracy, przeniesie on swoją moc reklamową także na innych ludzi. Właśnie wtedy są one najbardziej efektywne – gdy są wśród wielu ludzi. Wracając do tematu tego artykułu, już chyba każdy potrafi odpowiedzieć na to pytanie. Tak, kubki reklamowe są skutecznym środkiem do promocji firmy.

Jak sprawdzić kompetencje agencji marketingowej ?

Wiele osób ma problemy z wyborem firmy, której powierzy odpowiedzialność za swoja promocję i strategię marketingową. Nie wiadomo, czym się kierować – czy profesjonalna agencja marketingowa to taka, która przygotuje najładniejszą grafikę reklamową, czy może kierować się raczej prowadzonymi przez nią programami lojalnościowymi czy raczej zintegrowanymi kampaniami ? Czy udane akcje reklamowe to wynik talentu marketingowców, szczęścia, czy może po prostu dobry produkt sam się sprzeda?
Dlaczego programy lojalnościowe ?

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że najważniejszym elementem działań reklamowych jest strategia marketingowa. Dlatego szukając odpowiedniej agencji marketingowej najlepiej kierować się twardymi danymi, a nie subiektywnymi odczuciami. A tych dostarczą nam długofalowe projekty, takie jak programy lojalnościowe. Takie programy w dłuższej perspektywie są skuteczne tylko wtedy, gdy maja przemyślaną strategię i gdy wśród klientów uda się zbudować prawdziwą lojalność w stosunku do marki – a to o wiele trudniejsze niz skuszenie klienta obniżka cen. Programy lojalnościowe wymagają bieżących modyfikacji strategii marketingowej przy zachowaniu spójnej komunikacji i logiki działań prowadzonych przez agencję marketingową. Żeby wszystko działało tak jak trzeba nie wystarczy estetyczna grafika reklamowa.

Mit o skuteczności ładnej grafiki w reklamie

Zresztą przekonanie, o tym , że estetyczna grafika decyduje o skuteczności kampanii reklamowej jest jednym z najbardziej szkodliwych mitów z jakimi można się spotkać z tej branży. Grafika reklamowa – podobnie jak hasło – jest jedynie elementem strategii i kreacji, nie istnieje w oderwaniu od całości działań marketingowych. Tak więc najważniejsze, żeby nasza kampania była spójna – każdy z nas zna przecież przykłady reklam, które nie są przykładem szczególnie wyrafinowanego przekazu estetycznego, a mimo to porażają skutecznością – jak na przykład media markt . To najlepszy przykład tego, że grafika reklamowa ma wspierać przekaz marketingowy, a nie go zastępować.

Jednak nie każda agencja marketingowa ma w zwyczaju dokładnie opisywać programy lojalnościowe i strategię swoich klientów. Możemy jednak patrzeć co agencje, które oferują nam swoje usługi, będą opisywać jako swoje najmocniejsze strony. Czy będa opowiadać o strategii, czy pokazywać nam pojedyncze projekty. Bo pojedyncza – nawet najbardziej estetyczna – realizacja nie jest gwarancją jakości. Agencje marketingowe walczą raczej o stałych klientów i długofalową współprace – to w końcu gwarancja stałych przychodów , czyli cel większości firm na trudnym rynku agencji reklamowych i marketingowych.

About