Darmowe pozycjonowanie – czy to możliwe

Darmowe pozycjonowanie – czy to możliwe

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach, często zwane SEO (Search Engine Optimization) ma na celu osiągniecie wysokich pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach na odpowiednie dla danej strony słowa kluczowe lub frazy jakie potencjalny użytkownik wpisze w Google.

Przed pozycjonowaniem należy wybrać słowa i frazy, na które chcemy wypozycjonować stronę. Napewno nie wypozycjonujemy na wszystkie możliwe zwroty, ponieważ sam proces zająłby dużo czasu i kosztował niesamowite pieniądze. Dlatego nalezy sobie zrobić ranking popularności wpisywanych w Google słów. Chcąc wypozycjonować w prawidłowy sposób należy zrobić kampanię reklamową i oszacować, które frazy przynoszą odpowiednią liczbę wejść. Dzięki temu nie zapłacimy za coś co nam nie przyniesie wymiernych korzyści.

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarkach?

1. Konkurencja – najważniejszym czynnikiem jest konkurencja, czyli po prostu jak wiele stron możemy znaleźć w internecie na dany temat oraz ile z nich się już pozycjonuje.

Frazy, na które nie ma zbyt dużej konkurencji, nie wymagają dużej pracy i opłat za pozycjonowanie, ponieważ strona pojawi się wysoko nawet bez pozycjonowania. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku fraz trudnych jak np. projektowanie stron, komputery, sklep komputerowy, hotele, bilety lotnicze, kredyty, ogłoszenia, itp.

2. Linki – czynnikiem mającym ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach jest jakość i ilość linków prowadzących do naszej strony z innych stron w internecie. Nazywamy je Back Links (BL). Szczególny wpływ ma tutaj jakość linków. Znajdziemy w internecie mnóstwo źródeł tanich, bądź nawet darmowych linków. Słabe linki są jednak bezwartościowe bo nie przynoszą korzyści. Jednak za wartościowe linki trzeba zapłacić i to czasami dość sporo.

3. Optymalizacja – kolejnym czynnikiem wpływającym na pozycje strony jest optymalizacja serwisu – zawarta w nim treść, struktura linków wewnętrznych, rozmieszczenie nagłówków, odpowiedni dobór metatagów takich jak title, description, keywords, dostosowanie do standardów obowiązujących w sieci na co Google również zwraca uwagę.

Najczęściej zadawanym pytaniem jest pytanie o czas – Kiedy mogę spodziewać się wyników pozycjonowania?

To w jakim czasie strona znajdzie się na początku listy wyników wyszukiwania zależy przede wszystkim od konkurencji w danej branży oraz słów kluczowych. Nie da się jednoznacznie określić w jakim czasie strona pojawi się wysoko, można jedynie prognozować na podstawie doświadczenia, budowy strony, nakładów finansowych.

Czy warto zlecać pozycjonowanie profesjonalistom czy lepiej zrobić to we własnym zakresie ?

Jeśli zajmujemy się sprzedażą produktów, które są produktami niszowymi to nie ma takiej potrzeby – wystarczy dobrze wykonana optymalizacja, a strona praktycznie samoczynnie pojawi się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania.

Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku trudnych fraz. Wtedy sprawę należy przekazać w ręce profesjonalistów, ponieważ posiadają oni własne „mocne” serwisy internetowe np. portal ogłoszeniowy, strony z artykułami, itp., dzięki czemu umieszczane na nich linki dają naprawdę dobre rezultaty. Bez wspomnianych tutaj serwisów zbyt wiele sami nie zdziałamy. Istotna jest również szybkość reagowania na zmiany algorytmów wyszukiwarek. Trzeba być na bieżąco z tymi procedurami ponieważ tylko w ten sposób zareaguje się wystarczająco szybko i osiągnie zamierzony skutek.

Pamiętaj, że:
pozycjonowanie jest skuteczne o ile jest robione dobrze
pozycjonowanie wymaga czasu
pozycjonowanie nie jest tanie
pozycjonowanie za kilka zł to bzdura
pozycjonowanie jednorazowe to kłamstwo

Jeżeli mimo wszystko chcemy, aby strona była wysoko w wynikach wyszukiwania przy niskich lub zerowych nakładach finansowych to poszukać różnych portali gdzie można dodawać darmowe ogłoszenia i tam umieszczać teksty wraz z linkami do strony. Dzięki temu nie tylko wprowadzony tam produkt będzie szybko widoczny w wyszukiwarkach, ale również wpłynie na liczbę wejść na pozycjonowaną stronę WWW.

About