Marketing prawniczy

Marketing prawniczy

Marketing prawniczy – czy to możliwe?
Zawód prawnika wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Jednym z poważniejszych jest zakaz reklamowania swoich usług. Prawnik w przeciwieństwie do kosmetyczki nie może wykupić przestrzeni reklamowej w prasie czy internecie i zamieszczać tam reklam (jest to zabronione przez prawo). Czy to oznacza, że marketing prawniczy nie ma prawa bytu? Okazuje się, że nie do końca.

Być prawnikiem w obecnych czasach nie jest łatwo. Problemem w tym zawodzie jest ogromna konkurencja. Niemal każda uczelnia w Polsce wypuszcza każdego roku na rynek setki, jeżeli nie tysiące absolwentów prawa. Wybić się w takich warunkach jest wyjątkowo trudno.

Choć prawnik nie może pozwolić sobie na typową reklamę, ma możliwość założenia własnej strony internetowej, wykonania profesjonalnych zdjęć biznesowych i opisywania swoich usług, a także udzielania się na rozmaitych forach branżowych. Dzięki działalność w internecie absolwent prawa może stać się rozpoznawalny, co daje mu przewagę nad częścią konkurencji. Jeżeli jego usługi okażą się być wysokiej jakości – pozyska zadowolonych klientów, którzy polecą go znajomym, a także wystawią mu pozytywne opinie.

About